dinsdag 15 juli 2014

Begrafenisverzekering

Spaarolifantje begon er van de week over: begrafenisverzekeringen.. Ik heb er ook 1 van Monuta waar ik al een jaar of 15 zo rond de € 4/5/6 euro per maand voor betaal. Afgesloten destijds "omdat je die nodig had". Ondertussen heb ik vele malen meer geld in buffer dan toen en een overlijdensrisicoverzekering. In principe zou dus alles prima betaald kunnen worden mocht het nu mis gaan.
Van de week stuurde Monuta ook een folder waarin uitgelegd werd dat per 1 juli afkoop en premievrij maken veel makkelijker is geworden. Afkoop is nu altijd mogelijk, het kost alleen wel € 245,- euro. Als ik het heel snel bereken, heb ik 15 jaar gemiddeld 5 euro per maand ingelegd = € 900,- euro minus 245,- (zonde!!!) = € 655,- euro terug te krijgen bij afkoop.
Ik heb Monuta even nagevraagd wat het exacte bedrag is.

Zou je in mijn geval afkopen, premievrij maken, of door laten lopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten