maandag 7 april 2014

Bijna klaar (?) : EON / ING drama

--------
UPDATE: zou morgen, na 4 maanden ellende, de situatie worden afgehandeld??


EBX Woondesk servicedesk@eon-benelux.com

15:17 (8 minuten geleden)
aan mij
Geachte heer xxx,

In uw e-mail van 6 april 2014 vraagt u ons hoe de verrekeningen gaat plaatsvinden en wanneer het creditbedrag overgemaakt wordt.

Bedankt voor uw e-mail. Ik zie dat het creditbedrag van € 454,45 op 8 april 2014 op uw rekening zal staan. Om onbekende reden is het te betalen bedrag van € 198,52 hier niet bij in mindering gebracht. Dit bedrag zult u nog aan ons moeten terugbetalen. Onze excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Teruglevernota ontvangen van de EON: 455,- te ontvangen.





















ING stuurt een leuk cadeautje naar onze jongens voor alle problemen: chapeau!













--------

Onderstaand ons verhaal:

1. Eindafrekening drama!
12 december : jaarafrekening gehad met dubbele standen en geen teruglevering.
12 december : hierover gebeld, zou intern doorgemaild worden naar de juiste afdeling.
13 december : contactformulier hierover ingevuld op de website.
18 december : wederom gebeld, 2 weken uitstel van betaling zou geregeld worden.
27 december : afboeking van 549,32 euro door Eon
27 december : incasso gestorneerd.
27 december : hierover gebeld, zou intern doorgemaild worden, binnen 7 dagen reactie.
30 december : contactformulier hierover ingevuld op de website
02 januari : reactie EON. over 8 weken gaan ze corrigeren, geen vermelding van teruglevering
03 januari : Eon gaat nog een keer incasseren, incasso aangekondigd door ING.
09 januari : Eon heeft 549,32 euro afgeschreven terwijl de incasso geweigerd was door de ING
09 januari : ING: Eon heeft na de geweigerde incasso opnieuw geïncasseerd. ING belt terug
09 januari : ING: kan bedrag niet storneren, EON heeft incasso niet aangekondigd
09 januari : hierover gebeld met EON, zou intern doorgemaild worden naar de juiste afdeling.
09 januari : contactformulier hierover ingevuld op de website.
11 januari : Eon stuurt opnieuw een brief dat de incasso is mislukt, verzoek zsm te betalen
11 januari : contactformulier hierover ingevuld op de website.
16 januari : Reactie EON. Het op 09-01 afschreven bedrag is niet ontvangen en staat nog open.
16 januari : EON verzoekt de terugleverstanden door nieuwe leverancier aan EON te sturen.
16 januari : Wij hebben een slimme meter: EON kan deze gewoon uitlezen.
16 januari : EON belt terug en stelt dat er 2x geïncasseerd is, maar ook 2x gestorneerd. Saldo 0
16 januari : volledig overzicht van bankafschrijvingen gestuurd tussen 27-12-13 en 15-01-14
16 januari : hierop zijn 2 afschrijvingen en 1 stornering te zien.
17 januari : EON stuurt overzicht waarop 2 afschrijvingen en 2 storneringen zijn te zien.
17 januari : Het geld is dus van onze rekening af, maar de EON heeft het niet. ING Bellen
17 januari : EON beloofd binnen twee weken een terugleverfactuur te zenden.
17 januari : ING gebeld. De geweigerde incasso is wel afgeschreven, maar niet naar EON
17 januari : ING gaat een onderzoek starten, binnen 3 dagen sowieso geld terug.
21 januari : Geen geld terug, ING gebeld, onderzoek is nog gaande, wij worden gebeld.
25 januari : Nog geen geld terug, ING gebeld, maandag 27 januari bellen ze terug.
27 januari : De betreffende persoon die vandaag terug zou bellen, werkt vandaag niet. Monique Paulusma
27 januari : Uiterlijk vandaag of morgen bellen ze terug.
28 januari : ING belt terug: "Sorry meneer, maar we kunnen nog niets zeggen".
28 januari : Wanneer dan wel?  Mei, Juni dit jaar? "Nee, zo lang niet"
28 januari : Wanneer wel dan???? "Daar kan ik geen uitspraak over doen"
31 januari : Mail hierover naar ING gestuurd.
06 februari : Klacht hierover ingediend bij ING
10 februari : Gebeld met ING: Wij kunnen niets voor u doen: het is in behandeling
10 februari : Interne mail wordt verstuurd door ING aan behandelaar: vandaag contact
12 februari : ING heeft nog niet teruggebeld.
13 februari : Zelf maar weer de ING gebeld.
13 februari : Vanmiddag wordt er teruggebeld: 12:30 uur Rinus (Ron) de Vaan.
13 februari : Er is teruggebeld! Door omzetting van SEPA naar IBAN oid is er iets mis gegaan
13 februari : Minimaal een week wachten voordat ik terug "mag" bellen.
13 februari : Dus ondertussen nog steeds 549,- euro kwijt, door een softwareprobleem van de ING
24 februari : Zelf maar weer de ING gebeld.
24 februari : Er kan niets over gezegd worden, er wordt teruggebeld.
24 februari : "Wanneer wordt er teruggebeld"? "Daar kan ik niets over zeggen"
24 februari : "Door wie wordt er teruggebeld"? "Daar kan ik niets over zeggen"
24 februari : Contactpersoon was Van der Hoeven.
26 februari : Nieuwe eindafrekening van Eon binnen: 198,- euro te betalen.
26 februari : Geen teruglevering op de eindafrekening!!!!
26 februari : Op 17 januari is beloofd dat de teruglevering binnen 2 weken op de mat ligt
26 februari : Mail hierover naar Eon gestuurd.
27 februari : ING gebeld: hele situatie weer opnieuw uitgelegd.
27 februari : Gesproken met Nico Koomen: de afdeling zal vandaag terugbellen
28 februari : De afdeling heeft niet teruggebeld
28 februari : ING maar weer gebeld.
28 februari : Mvr Dijkstra beloofd dat er vandaag teruggebeld wordt en registreert klacht
28 februari : Vast contactpersoon en vast nummer gekregen: Bob Bouwman
28 februari : Beloofd uiterlijk dinsdagochtend 9:00 uur terug te bellen.
04 maart : Eindelijk 549,72 teruggestort door de ING.
04 maart : Wederom contact gezocht omtrent teruglevernota van EON
06 maart : Op dwingende en onvriendelijke manier toegesproken dat ik mijn huidige leverancier de terugleverstanden moet laten communiceren naar de EON.
06 maart : Energiedirect (huidige leverancier) gebeld: "ja hoor, op 17 dec hebben wij de terugleverstand aan de EON gecommuniceerd" "607 Hoog, 1566 Laag".
06 maart : Wederom gemaild naar EON over deze ONGELOOFLIJK IDIOTE situatie.
08 maart : Nog geen reactie EON; wederom gemaild.
10 maart : Antwoord EON: geven toe de standen gehad te hebben: maken asap de teruglevernota
17 maart : EON schrijft 198,- euro van onze rekening af: afboeking gestorneerd: eerst de teruglevering!
25 maart : EON gaat opnieuw afschrijven.
25 maart : Gemaild naar EON waar onze teruglevernota blijft.
27 maart : We hebben een teruglevernota via de post ontvangen!
27 maart : Als we de 198,- euro betalen krijgen we 450 euro terug gestort; geen verekening.
27 maart : Kortom, eerst betalen wij, daarna (hopelijk) de EON en blijft er 250,- euro voor ons over
27 maart : We zijn nu dus van 549,- te betalen op 12 dec naar 250,- ontvangen op 27 maart gegaan.
27 maart : Kan je nagaan als je je verbruik niet bijhoudt, de EON naait je er gewoon bij: boeven!
29 maart : Gemaild naar EON waarom we eerst 200 euro moeten betalen en dan 450 terugkrijgen?
1 april : Nogmaals gemaild naar EON omtrent bovenstaande
6 april : Nogmaals gemaild naar EON omtrent bovenstaande
7 april : EON beloofd op 8 april de 450,- euro te gaan storten!
8 april : EON heeft na 4 maanden eindelijk de teruglevering gestort: 454,45 euro!
8 april : Binnenkort betalen wij de 198,- euro verbruik en dan is dit afgerond: pfffff

19 opmerkingen:

  1. Tjonge jonge, dat is zeker een drama.
    Ik heb momenteel iets vergelijkbaars met youphone, pff wat wordt je daar moe van!
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Het is ook erg irritant. Wat heb je precies met Youphone?

      Verwijderen
  2. Voor een blokkering in voor dat rekeningnummer. Dan moeten ze wel contact opnemen. Dit is toch ongelooflijk. Wat een slechte reclame.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd! Wat een ongelooflijk bedrijf he? Ik hoop dat iedereen hierdoor inziet wat voor bedrijf EON is... Niet mee in zee gaan.

      Verwijderen
  3. Heel erg vervelend dit, wat een gedoe! idd laten blokkeren zo snel mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blokkeren bleek niet voldoende. Op een of andere manier hebben ze het toch afgeschreven, op een manier die niet te storneren is... Ook de ING kan dit niet rechtzetten..

      Verwijderen
  4. Whaaahhhhh om gek van te worden lijkt me! Wel wazig dat de incasso ondanks je weigering wel gewoon geïncasseerd is. Eerst weer storneren dus. En daarna pas het geld voor nieuwe zoon op zijn spaarrekening. Het houdt de gemoederen wel bezig zo!

    Het enige wat je kan doen is rustig blijven. Zij zitten fout. Dus zonde van je energie om je er druk over te maken. Makkelijk gezegd natuurlijk... Maar misschien wel goed om in je achterhoofd te houden.

    Eon maakt geen goede reclame voor zichzelf zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat storneren dat lukt de ING dus ook niet meer.. Dat vond de ING ook erg bijzonder.
      Het is zoooo irritant dat ze gewoon geld van je afpakken dat niet van hun is. EON is echt een ongelooflijk slecht bedrijf. Ben al 5x overgestapt, en dat is altijd goed gegaan tot ik bij de EON kwam..

      Verwijderen
    2. Bijzonder....? Dat is het zeker! Hebben ze bij Eon een storneer-stornering erop gezet ofzo.. :-p :-\ Maar serieus: niet te filmen en zwaar irritant voor jullie!

      Uiteindelijk komt het vast goed... hopelijk nog snel ook! Mij heb je in ieder geval ruimschoots overtuigd. Geen Eon voor ons!

      Veel sterkte en vooral een succesvolle afloop!

      Verwijderen
  5. hier nog een ontvreden klant van eon
    heb ik opgezegd krijg ik een aantal dagen later een mail op 10 jan dat de tarieven per 31 dec zijn aangepast elektra 3 ct per kwh en 10 cent per m3 duurder
    heb ze een mail terug gestuurd dat ik dit niet accepteer en dat ik een contract heb voor 12 maanden vast in gegaan op 27 feb 2013
    stap trouwens per 1 maart over naar greenchoice en denk dat ik daar blijf voorlopig

    mvg leon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe is dit mogelijk?????? Het wordt echt steeds gekker. Als Eon de enige was die zijn zaakjes niet op orde had kon ik misschien nog enigszins rustig blijven. Maar als de ING ook mee gaat lopen klooien!? Pffffff......

    Ik hoop echt dat je het geld gauw terug hebt! Plus dat de rest ook op orde is (teruglevering e.d.).

    Sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier zijn toch geen woorden voor?? Kun je er een beetje rustig onder blijven?

    Hopelijk is je geld maandag gevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ga heel hard duimen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ik kan me helemaal voorstellen dat je er gek van wordt! Dit is echt iets wat je in de rubriek "stekeligheden" van de consumentengids leest. Beloven dat je geld binnen 3 dagen terug is en dan vervolgens na 14 dagen melden dat ze er nog niets van kunnen zeggen. Schandalig!

    Ik vind het echt heel naar voor je dat je dit overkomt! Hopelijk komt er toch echt snel een einde aan het gepruts!

    Veel sterkte en een dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eon zijn echte boeven, heeft me een jaar en veel advocaatkosten gekost om mijn gelijk te krijgen, het is gewoon een criminele organisatie !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens. Ik gaf ze nog het voordeel van de twijfel, maar dat had ik niet moeten doen... Nooit zal ik iemand Eon aanraden, wat een verschrikkelijk bedrijf.

      Verwijderen
  10. pff wij net overgestapt naar eon..:( hopelijk gaat bij ons alles goed.. ik hoop dat je snel je geld terug krijgt van het terugleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh oooh :) Ik ga er van uit dat ons verhaal berust op eenmalige fouten en dat Eon een professioneel bedrijf is. MAARRR, ik raad je zeker aan om alles wat ze beloven te archiveren en absoluut elke rekening uit te spitten.. Ze zetten namelijk gewoon verbruik op je rekening dat je niet verbruikt heb..

      Verwijderen
  11. Het blijft een bizar verhaal... Dit is waar we allemaal bang voor zijn met overstappen maar bij jullie gebeurt het ook echt. Het wordt een lang verhaal zo! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ik moet er idd niet aan denken dat zoiets bij mijn ouders zou gebeuren.. Die houden geen verbruiksstanden bij, zijn niet zo van het klantenservice bellen, en betalen dan gewoon...
      Verder zijn we al zeer vaak overgestapt op energie, verzekeringen, abonnementen en dat gaat altijd goed... maar de Eon is in dit rijtje het meest onprofessionele bedrijf dat ik in 34 jaar heb meegemaakt..

      Verwijderen