zaterdag 8 maart 2014

Duur!

Wij gaan vanaf April erg dure maanden tegemoet!

Vanaf dat moment zitten allebei onze kinderen 3 dagen per week op de kinderopvang. 
En dat kost.... 1.714,- euro per maand.

Gelukkig duurt die situatie maar een half jaar, want dan gaat de oudste naar de lagere school. En ook gelukkig, we krijgen (ik schaam me er bijna voor) 1.126,- euro per maand toeslag hiervoor van de staat. Netto kost de kinderopvang ons dus zo'n 600,- euro per maand. Een hele berg kosten, maar daar staat tegenover dat we allebei kunnen blijven werken.

Update-je spreadsheet:
Onze maandelijkse lasten staan in de meest rechtse kolom:





3 opmerkingen:

  1. Wat een bedrag zeg, niet normaal! Ik kijk ook op van die enorme sponsoring van de staat. Ik zou veel liever hebben dat ze eens kijken naar de kosten voor die kinderopvang en dat ze er dan voor zorgen dat mensen het zelf kunnen bekostigen. In feite maken jullie er met twee kinderen 24 dagen gebruik van (3 per week, 4 weken, 2 (?) kinderen) per maand. Ik neem aan dat het opvang is waar meerdere kinderen bij zitten, hoeveel komt daar dan per maand wel niet binnen? Nou ja, het is zoals het is, voor jullie fijn dat er steun op zit, want anders lijkt het me helemaal niet te betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoop niet dat ze kdv's goedkoper gaan maken. dan komt gastouderopvang flink in het gedrang!! ik ben gastouder, mijnuurloon (verschilt per gastouder) is 4,75 per kind per uur.. heb maar 3 opvangkinderen in totaal vaak maar 1 tegelijk (ze nemen flexibel af dus geen vaste dagen of tijden) dus dan verdien ik maar 4,75, als ze alle 3 toevallig er tegelijk zijn dan die uren dus 3x4,75.. maar als het goedkoper zou moeten worden dan zou je daarvoor toch niet gaan werken ??? :S vind 4,75 al enorm mager.. aangezien bij een baan in loondienst het minimum rond de 9 euro ligt..... maar het systeem van alle toeslagen is in principe wel krom idd.. eerst betalen en dan weer terugkrijgen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry hoor, ik ben hier erg ouderwets in.
    Ik vind dat als je werkt ook de kosten moet betalen.
    Zelf heb ik altijd mijn dochter onder kunnen brengen bij vrienden en familie.
    Dit deden we met gesloten knip, andere keren pas ik op hun kinderen.
    Waarom moet de staat overal maar voor betalen.

    BeantwoordenVerwijderen