maandag 17 februari 2014

Stroom/Gas update

Onderstaand een update over ons stroom- en gasverbruik.

Tot nu toe hebben we flink meer verbruikt dan 2013.

Dit komt doordat mijn vrouw thuis is met onze jongste zoon. Haar verlof duurt tot 1 april, dus tot die tijd zullen we fors meer verbruiken vergeleken 2013.

Gelukkig zitten we door de extreem milde winter in januari nog wel onder het gasverbruik van 2013.

Hoe gaat het stroom- en gasverbruik bij jou?
Ben benieuwd hoe veel lager je gasverbruik is t.o.v. 2013

2 opmerkingen:

  1. Bij ons loopt het jaar over een weekje af. Omdat wij een heel koud voorjaar hebben gehad maar een zachte winter is ons verbruik gelijk gebleven met het jaar ervoor. Als komend voorjaar wel zacht wordt dan pas krijgen wij voordeel.
    Het stroomverbruik is een 250-300 kwh minder dan vorig jaar en het water zal rond de 110 eindigen. 4 personen waarvan 2 kids, maar wel al de leeftijd hebbende dat je ze kunt rekenen als volwassene.
    De stroomvreter in ons huis is de sauna. 9 kwh per uur. De gebruiken wij eens per week voor mij en mijn gezondheid. Toch zijn wij t.o.v. toen de kids klein waren een 1700 kwh gezakt. De inductieplaat zetten wij altijd in de meterkast uit omdat deze een enorm sluipverbruik heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met gas zit ik dit jaar véél lager. Ik verbruik amper 1 kuub per dag, vanwege de pelletkachel. Het verbruik zit 'm echt in koken of douchen, want de verwarming schakelt praktisch niet in. Mijn meterstanden heb ik met ingang van dit jaar ook op mijn blog gezet, onder een speciaal kopje. Zo probeer ik wat meer inzicht te krijgen,

    BeantwoordenVerwijderen