zondag 16 februari 2014

Spaar-update

We willen begin maart weer op 6.000,- euro spaargeld staan. Hiervoor moeten we flink aan de slag, want eind januari was ons saldo nog maar 2.000,- euro.

Hoe staat het er voor?

We hebben ondertussen 2.660,- euro kunnen bijboeken. De grootste hap daarvan was het januari salaris van mijn vrouw (+1.870,-). Dit kon geheel gespaard worden door een bonus die bij mijn salaris zat. Verder hebben we alweer 100,- euro kunnen sparen door Marktplaats verkopen. 

Er resteert dus nog 1.340,- euro om te sparen voor eind van deze maand.
Waar gaan we dat vandaan halen??

- We hebben nog 549,- euro tegoed van de ING.
- Er hangt nog +/- 25 euro aan Marktplaats verkopen in de lucht.
- Als onze salarissen deze maand gestort worden, blijft er zo'n 625,- euro over om te sparen.

Dus dan wordt het: 1340-549-25-625 = 141,- euro te kort.

Ik weet even niet waar we dat tekort vandaan gaan halen, misschien dat Marktplaats wat beter gaat dan verwacht.

Loop jij nog op spaarschema na de eerste maand van 2014?

2 opmerkingen:

  1. Ik ga volgende maand weer echt bezig met een schema. Op dit moment gooi ik het gewoon op de berg. Dat klinkt weer groter dan dat het is, maar goed. Vanaf volgende maand weer echte doelen voor echte potjes, nu lekker voorbereiden op de vakantie, losse eindjes afwerken, enzovoorts.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan het begin van het jaar vul ik altijd alle potjes met de buffer. De buffer opnieuw vullen doe ik tot en met mei. Meestal ben ik dan klaar. Echter dit jaar heb ik al uitgaven gedaan, zoals vakantie betaald en een vloer gekocht die normaal gesproken pas na mei betaald worden. Het zal dus wel iets langer duren voordat wij weer op orde zijn.

    BeantwoordenVerwijderen