zondag 5 januari 2014

Kinderopvangtoeslag 2011

Wij hebben zowaar de definitieve berekening van onze kinderopvangtoeslag over 2011 nu al binnen.

Ik verbaas me iedere keer weer hoe langzaam (bepaalde) overheidsinstanties werken. Deze definitieve berekening heeft bijna 3 jaar op zich laten wachten..

Maar goed, hij is er en we moeten 143,- euro terug betalen (en hier hadden we rekening mee gehouden).

Wat ik dan ook weer apart vindt is de werkwijze: "U kunt dit bedrag terugbetalen met de acceptgiro die u binnenkort ontvangt."

Waarom nou zo werken? 

Alles regel je op toeslagen punt nl en daarmee zou het toch klaar moeten zijn? Nee hoor, eerst per brief bevestigen, vervolgens nog een apart acceptgiro er achteraan, en waarschijnlijk daarna een betalingsbevestiging..

Volgens mij kosten al die brieven geld, wat niet noodzakelijk is..

2 opmerkingen:

  1. Je vergeet ook nog de brief waarin een betalingsregeling wordt aangeboden. Zo houden die ambtenaren hun baan !
    Ik vind het ook van de zotte zo inefficient als men daar werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah, die hebben we inderdaad dus ook net binnen gehad... Het gaat om een bedrag van 143,- euro totaal, maar het mag in termijnen van 20,- euro... En 1 termijn van 3,- euro... Zo blijf je wel lekker bezig he? Toch iemand moet dat weer gaan controleren...

      Verwijderen