vrijdag 13 december 2013

Eindafrekening drama!

Gister de eindafrekening gehad van E.on: 549,- euro bij te betalen voor 2de kerstdag!!

De teruglevering van de zonnepanelen wordt namelijk met een andere factuur op een later tijdstip verstuurd. Aldus de klantenservice van Eon.

Heel bijzonder dit.

Eerst mensen de schrik van hun leven geven door een "bruto" factuur te sturen. Die gaat vervolgens van je bankrekening afgeschreven worden, en een paar weken later krijg je de teruglevering teruggestort.

Ik mag toch hopen dat dit op een andere manier gaat gebeuren en met elkaar verrekend wordt...

Tevens klopt, naar mijn mening, er niets van de rekening. Als ik het goed lees, hebben wij op 6 januari een meterstand van 0, en vervolgens op 7 januari een meterstand van 834. Erg frustrerend is dit alles voor iemand die van alle kanten het verbruik zowat dagelijks bijhoudt.

Anyways, Eon zegt:
Stroom: 3958 kWh
Gas: 1750 m3

Wij zeggen, de slimme meter zegt en de energieverbruiksmanager zegt:
Stroom: 2265 kWh (bruto) hier moet teruglevering vanaf en eindigt op -100 kWh.
Gas: 1659 m3

Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt met z'n energieleverancier?




7 opmerkingen:

  1. Nee, nog niet, maar ik zou me ook dood schrikken! Ik kreeg een naheffing van ruim €630, maar zo'n soort bedrag was ook terug ontvangen van Essent bij de overstap. Dus per saldo zijn we er met overstappen niet echt op vooruit gegaan, maar goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik ben zelf niet zo goed in het bijhouden van de standen, en ga dus af op de factuur. Knap van jou dat je dat wel doet. En in dit geval heel handig, want je hebt bewijs.
    Als je lid bent van de consumentenbond, kun je die vragen hoe je een brief moet sturen om E. te vragen de goede factuur te sturen. Misschien is het op een andere manier ook wel op het internet/in de bieb te vinden. Zal wel een duidelijke brief moeten zijn, waarin je stelt dat je het met de rekening niet eens bent, en dat je tegen de betaling protesteert, en dat je dit bedrag op deze korte termijn niet kunt realiseren, dus om een betaalregeling vraagt. Dat die betaalregeling past bij de teruglevering, ach, da's misschien toeval? Dat valt de administratie vast niet op, gezien het rekengehalte bij E.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreemde situatie... zeker op reageren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjongejonge! Dat is inderdaad totaal niet handig! Je moet dat geld maar net hebben dan op zo'n moment...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja idd, ik kan me ook niet voorstellen dat een bedrijf ook echt zo werkt.. Ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen. Volgens mij zou een eindafrekening het allerlaatste moeten zijn dat je van een bedrijf ontvangt..

      Verwijderen