zaterdag 21 december 2013

Eindafrekening drama! - update 01

De soap rond E.on gaat verder. Een week geleden kregen wij het verzoek om 550,- euro bij te betalen voor 2de kerstdag.
Dit bedrag is gebaseerd op een verkeerde uitlezing van onze slimme meter (onze eindstand staat 2x op de rekening) en het niet direct verrekenen van teruggeleverde energie middels zonnepanelen.

Inmiddels heb ik 2x gebeld en een mail gestuurd en onderstaand de tussenstand:

- Voor de 550,- euro krijgen wij betalingsuitstel van 2 weken.
- E.on hanteert een niet te veranderen policy van eerst je brutoverbruik betalen, en vervolgens je teruglevering krijgen.
- Om het geheel recht te zetten, hebben ze minimaal 2 weken nodig.

Ik zeg ga NOOOOOIT in zee met deze boeven, het lijkt de canal digi.taal wel.

Wat een onzin dat je eerst je brutoverbruik betaald en vervolgens je teruglevering terugkrijgt. Wij leveren toch gedurende het jaar energie aan hun terug, niet achteraf..

Wordt vervolgd...

Heeft iemand met zonnepanelen trouwens betere ervaringen bij andere providers? Ben wel benieuwd.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb bewust niet gekozen voor een 'slimme meter'. Ik zit nu ook bij E-on, de eindafrekening volgt in februari. De 170,00 euro welkomstpremie krijg ik binnenkort terug.

    In nieuwbouwhuizen zit standaard een slimme meter.

    Dank voor de tip, weerk een reden om geen andere meter te laten plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend, zeg! Blijkt maar dat áls er een fout gemaakt wordt het bijna onmogelijk lijkt om die recht te zetten. Wij hebben overigens al drie jaar een slimme meter en nooit problemen gehad. Opnieuw Beginnen, het lijkt me een uitzondering. Ik ben erg tevreden met onze slimme meter en de mogelijkheden hiervan!

    BeantwoordenVerwijderen