woensdag 24 juli 2013

Douchen

Omdat wij 170m3 water per jaar verbruiken en een gezin van onze samenstelling maar 100m3 gemiddeld verbruikt, ben ik onze douchetimer maar weer gaan gebruiken.

Van gemiddeld 10 minuten douchen, nu weer strak op 5 minuten, geen minuut langer.
Maar wat scheelt dat nou in euro's, die 5 minuten minder?

Op deze site kwam ik een berekening tegen die wel redelijk lijkt te kloppen:

Een gemiddelde normale douchebeurt (10 minuten, 80 liter) kost dus: € 0,40.

Je zou dus kunnen stellen dat het 0,20 cent per douchebeurt scheelt door van 10 minuten naar 5 minuten te gaan.

Ik schat zo'n 300 keer per jaar thuis te douchen, dus 300 x 0,20cent = 60 euro besparing

En qua waterverbruik in liters scheelt het 40 liter per douchebeurt x 300 = 12.000 liter !!

2 opmerkingen:

  1. En dan zeggen ze dat water besparen niet loont omdat water zo goed is. Ik bespaar ook zoveel mogelijk, al douche ik wel langer voor mijn spieren. Wel met waterbesparende douchekop.

    Dit jaar kreeg ik geld terug van het water, altijd leuk.

    Ik kwam hier via "elke euro telt", ik ga je volgen en voeg je bij op mijn blog, hoop dat het goed is.

    groetjes, Tabitha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tabitha,

      Dank je wel voor je reactie!
      En toevoegen is prima hoor; leuk!

      Groeten

      Verwijderen